Instagram mai fură un pic de la concurență, dacă nu o făcuse suficient: ce se întâmplă cu pozele
Este incredibil de în ce direcție merge Instagram și cât de mult își frustrează utilizatorii, în efortul său de a se transforma într-o clonă mai mult sau mai puțin penibilă de TikTok. Indiferent care este opinia ta pe subiect, acel efort va continua. Nu contează nici măcar dacă postezi în mod exclusiv poze. Intențiile sunt clare.
În următoarele săptămâni, utilizatorii de Instagram vor câștiga posibilitatea de a posta fotografii înalte, de format 16:9, în fluxul infinit de pe aplicația de mobil. Anunțul a fost făcut de Adam Mosseri de la Instagram, într-o sesiune săptămânală de Q&A. ”Poți avea clipuri video înalte, dar nu poți avea fotografii înalte pe Instagram. Așa că ne-am gândit le tratăm pe ambele la fel.”
Cât de multe se transformă Instagram
În pofida faptului că ai putut întotdeauna să postezi fotografii 16:9 pe Instagram la secțiunea Stories, compania a decis să ”te ajute” să creezi și postări normale în același fel. Am pus ”ajute” în ghilimele, pentru că interesul este unul cât se poate de clar. Întreaga interfață a Instagram, mai repede sau mai târziu, va deveni incredibil de similară cu cea a TikTok, iar ce se încearcă acum este ca volumul foarte mare de poze postate, pe care oricum nu prea le mai vede multă lume din cauza accentului pe Reels, să fie transpus în format 16:9. Ca referință, fotografiile cele mai înalte pe care le poți posta pe Instagram la această oră sunt în format 5:4.
Anunțul vine la scurt timp după ce Mosseri a anunțat tot pe Instagram că rețeaua de socializare va renunța la planul de introducere a interfeței pe ecran complet, furată de la TikTok, parte a efortului descris mai sus. Aparent, feedback-ul a fost foarte negativ, chiar și în cadrul unui experiment restrâns. ”Pentru noul design al fluxului, oamenii sunt frustrați, iar datele de utilizare nu sunt grozave”, a explicat Mosseri pentru Platformer. Detaliile de fond sunt însă mai puțin importante, Instagram se va transforma în TikTok indiferent dacă va pierde un număr semnificativ de utilizatori, în speranța că-i va atrage pe cei care oricum au renunțat la Facebook, Instagram, YouTube și mai orice altceva în favoare rețelei de socializare chinezești.